Tute, "Mabel ve Rubén"i Sunar: Günümüzde Grafik Mizah Yapmak İçin Stereotipleri Ortadan Kaldırmanın Zorluğu

Karikatürcü, aşkın dönemeçlerini ve günlük yaşamını her zaman aynı adı taşıyan, ancak birkaç kez iki "mabel" veya iki "ruben" olsalar bile farklı kişilikleri benimseyen karakterler aracılığıyla ele aldığı son kitabını sundu. Grafik mizah yazarı Tute, çocukluktan yetişkinliğe bağlantıların farklı biçimlerini kapsayan son kitabı “Mabel y Rubén”den “Çizimlerimle her gün yapmaya çalıştığım şey, dünyayı kendime açıklamak” diyor. , aşk, sosyal ağlar, pandemi ve psikanaliz gibi konuları analiz ederken, her zaman aynı adı taşıyan


Karikatürcü, aşkın dönemeçlerini ve günlük yaşamını her zaman aynı adı taşıyan, ancak birkaç kez iki "mabel" veya iki "ruben" olsalar bile farklı kişilikleri benimseyen karakterler aracılığıyla ele aldığı son kitabını sundu.

Grafik mizah yazarı Tute, çocukluktan yetişkinliğe bağlantıların farklı biçimlerini kapsayan son kitabı “Mabel y Rubén”den “Çizimlerimle her gün yapmaya çalıştığım şey, dünyayı kendime açıklamak” diyor. , aşk, sosyal ağlar, pandemi ve psikanaliz gibi konuları analiz ederken, her zaman aynı adı taşıyan ancak farklı kişilikleri benimseyen iki karakterin elinden.


Tute, "Mabel ve Rubén"i sunar: günümüzde grafik mizah yapmak için stereotipleri ortadan kaldırmanın zorluğu

Karikatürcü, aşkın dönemeçlerini ve günlük yaşamını her zaman aynı adı taşıyan, ancak birkaç kez iki "mabel" veya iki "ruben" olsalar bile farklı kişilikleri benimseyen karakterler aracılığıyla ele aldığı son kitabını sundu.

Grafik mizah yazarı Tute, çocukluktan yetişkinliğe bağlantıların farklı biçimlerini kapsayan son kitabı “Mabel y Rubén”den “Çizimlerimle her gün yapmaya çalıştığım şey, dünyayı kendime açıklamak” diyor. , aşk, sosyal ağlar, pandemi ve psikanaliz gibi konuları analiz ederken, her zaman aynı adı taşıyan ancak farklı kişilikleri benimseyen iki karakterin elinden.


Arjantinli karikatürcü, Sudamericana yayınevi tarafından bu ay yayınlanan "Mabel ve Rubén" başlıklı grafik mizah metninde, aşkın dönemeçlerini ve günlük yaşamını aynı isme sahip ancak farklı mizaçları olan karakterler üzerinden ele alıyor. Tute'a göre, "her çizim, bir şeyi daha yakından görmek, bir katmanı kaldırmak ve neden olduğumuz gibi olduğumuzu, neden hareket ettiğimiz gibi davrandığımızı ve içinde hangi anlamların gizlendiğini keşfetmek için bir şeye koyduğumuz bir tür büyüteçtir. ne diyoruz".

“Bana “Ben Mabel'im ve o Rubén” diyen insanlarla karşılaşıyorum” diyen yazar, okuyucu kitlesinin tepkisini anlatıyor ve ekliyor: “Bunun ne anlama geldiğini bilmiyorum ama Bunu inanarak söylüyorlar ki bu da bana kesinlikle öyle olduklarını düşündürüyor. Böylece Mabel ve Rubén fikriyle gerçekten bir anlamı varmış gibi oynamaya başladım.

S: Neden Mabel ve neden Rubén?

Tute: İsimlerin kendileri, çizimlerimde tarihsel olarak kullandığım isimlerin saflaştırılmasıyla ilgili. Hiçbir zaman çok fazla olmadı: her cinsiyetten dördü ya da beşi. Ama yavaş yavaş «Mabel» ve «Rubén» ile kalıyordum çünkü onlar müzikal olarak daha güzel geliyordu. Bilinçsizdi, önceden tasarlanmış hiçbir şeye tepki vermiyor. Onlar çocukluğumun isimleri, ben çocukken Greater Buenos Aires'in güney bölgesinde sokakta olanlar. Arkadaşlarımın annelerinin adı Mabel'di. Ebeveynler, Ruben.


Yavaş yavaş, farklı insanlar oldukları ama her zaman aynı şekilde çağrıldıkları şakası kaldı. La Rioja'daki Kitap Fuarı'nda, türün tarihinde iki karakterin her zaman farklı olduğu ama aynı isme sahip olduğu hiç olmuş mu diye soruldu. "Bildiğim kadarıyla hayır. Haberim yok," diye yanıtladım. Bunu ilginç buluyorum: sanki hepimizin Mabeles ve Rubenes olduğu bir oyunmuş gibi. Böylece, bu tesadüfi soru ortaya çıktı. Birdenbire o “sabitliği” olmayan sabit isimler buldum çünkü her gün farklı insanlar oluyorlar: bazen çocuk, bazen yaşlı adam, bazen sıska, şişman, sarışın, esmer bayanlar. Pounchy, sıska erkekler, her zaman farklı. Ama onlar her zaman Mabel ve Rubén'dir.

S: Bu, halkın daha fazla özdeşleşmesini sağladı mı?

Tute: Evet, belli ki bir şeyler özdeşleşme hissi için işe yaradı. Bir yazar olarak benim için işe yarayan şey tam bir özgürlük çünkü örneğin Batu'yu çizdim, ki bu benim birkaç yıldır yaptığım bir karakterdi. Batu gerçekten de önceden tasarlanmış, bu şekilde kasıtlı, psikolojik bir tasarıma, kararlı bir kişiliğe, köpeği ve arkadaş grubuna sahip bir karakterdi. Bunun yerine, Mabel ve Rubén tesadüfen ve büyük bir özgürlükle bana geliyorlar. Onlardan bıkmayacağıma eminim. Batu ile beş yıl sonra zaten sıkıldım. Artık çizmek istemiyordum.


S: Bu kitaptaki karakterlerle hangi durumlarda empati kuruyorsunuz?

Tute: Bir yazar olarak, her konuda aynı şey başıma geliyor. Mizah her zaman analiz etme olanağıdır. Yaptığım şey, ister politik, ister sosyal, ister duygusal olsun, bir konuyu parçalamak. Her gün çizimlerimle yapmaya çalıştığım şey bir bakıma dünyayı kendime anlatmak.

S: Öykülerin çoğunda, dil ile görüntü arasında örtülü bir şeyin açığa çıktığı bir oyun sunuyorsunuz, bu psikanalizle mi ilgili?

Tute: Her çizim, bir şeyi daha yakından görmek, bazı katmanları kaldırmak ve neden olduğumuz gibi olduğumuzu, neden davrandığımız gibi davrandığımızı, neden söylediğimizi söylediğimizi keşfetmek için bir şeye koyduğumuz bir tür büyüteçtir. söylediklerimizde ne anlamlar gizli. Bütün bunları psikanaliz elbette çok iyi biliyor ve işe yarıyor. Ve bu beni çok ilgilendiriyor. Kalıcı bir oyun: Bir yanda bir iletişim mekanizması olarak çizimle, ama aynı zamanda kelimeler ve anlamla, her zaman sorgulamanın, araştırmanın hizmetinde.

S: Bazen konuşma -görüntünün eşlik ettiği gibi- farklı bir güç kazanıyor. Grafik mizahta görüntü ve kelime arasındaki ilişki nasıldır?

Tute: Genel olarak, fikir önce gelir ve sonra appoggiatura olarak çizim gelir. Ama aynı zamanda tam tersi de gelebilir, tam tersi. Çizimden fikir almak benim başıma geldi. Yani, herhangi bir fikir noktası olmadan, bilinçsiz çizimlerle özgürce çizmeye başlar ve bu çizimden ilginç bir şey bir araya getirilir, bu da mizahi bir fikre yol açar veya yol açar.


S: Karakterleriniz, insanların günlük yaşamlarında sessiz kaldıkları birçok şeyi söylemeye cesaret ediyor mu?

Tute: Her zaman. Karakterler, tam olarak, çizgi film karakterleri olma ve gerçekleri tam bir cezasızlıkla söyleyebilme özgürlüğüne sahiptir. Mabel ve Rubén genellikle sustuğumuz ama düşündüğümüz şeyleri söylerler. Bu yüzden özdeşleşme, bize yabancı olmadıkları için düşündüğümüz ve muhtemelen söylemediğimiz şeylerdir.

S: Karakterinizin çizgi romanda görünmesi neyi sembolize ediyor?

Tute: Her zaman sevdiğim bir oyun, madde ile oynanabilen "meta mizah"tır. Karakterlerin olduğu ve nasıl çalıştığını hepimizin bildiği mizahi bir tablo olmak yerine, birdenbire o karakterlerin yazarı onlarla etkileşime girer gibi görünür. Ardından, tiyatroda “dördüncü duvarı kırmak” olan şey üretilir. Çizgi romanda bir duvar kırılmış ve yazarı görebiliyoruz ve yazar benim çizim yapıyor, malzemeyi üretiyor, böylece dakikalar sonra diyorlar ya da karakterler benden maaş artışı falan istiyor. İlgimi çeken ve zaman zaman bende dahil olan bir tür "perde arkası mizahı" gibi görünen bir oyun.

Her çizim, daha yakından görmek ve neden böyle olduğumuzu, neden böyle davrandığımızı ve söylediklerimizde hangi anlamların gizlendiğini keşfetmek için bir şeye koyduğumuz bir tür büyüteçtir.

S: Ayrıca konuşma balonları veya karalamalar gibi çizgi romanın kaynaklarına atıfta bulunan paneller de ekliyorsunuz. Bu karar nasıl ortaya çıkıyor?

Tute: Hiç icat etmedim, birçok yazarın üzerinde çalıştığı bir şey ama ailemi ve Quino ve Fontanarrosa gibi sanatçıları çizmem gereken "Diario de un niño" kitabımdan başlayarak üretimime tanınabilir insanları çizme ve kendimi çizme olasılığı olan yeni bir boyut açıldı. Böylece, Mabel ve Rubén ortaya çıktığında, kendimi striptizdeki bir unsur olarak daha oyuna sokmak için çok yakınımdaydım.
Balonların nasıl okunduğu konusunda yazar ve okuyucu arasında bir anlaşma vardır, bu nedenle balonların üzerindeki gagalarla hangi karakterin konuştuğunu gösterebilir veya balonların üzerindeki harflerle oynayabilirim veya örneğin, karakterin bir balonu yuvarladığı ve diğerinin "Ne yapıyorsun?" diye sorduğu bir çizgi film. "Söylediklerimi geri alıyorum," diye yanıtlıyor diğeri. Bu, zaten o anlaşmada bulunan ve oradan mizah üreten karikatürün grafik öğeleriyle oynamakla ilgilidir.


S: Rubén skeçlerden birinde "Çizdiğinden beri ağır oldu" diyor. Mizah yapabilmek için kendi kendine gülme yeteneğine sahip olmak gerekli mi sizce?

Tute: Hep böyle. İlgimi çeken veya bir şekilde bana meydan okuyan şeyler hakkında mizah yapmaktan, kendi düşüncelerimle alay etmekten başka bir şey yapmıyorum. Prensipte özeleştiriyi mümkün kılmak için kendi kendine gülmek esastır. O zaman herkes nerede durduğunu görür. Sık sık Mabel veya Rubén ile daha fazla özdeşleştiğimi hissediyorum. Bu çok kişisel.

Cinsiyet perspektifini içeren bir mizah uygulamak "Mabel ve Rubén"de, çiftler ayrıca iki "mabel" veya iki "ruben"den oluşabilir (çok eşlilik ve romantik aşka atıfta bulunan temalar bile keşfedilir) ve Tute için, tür perspektifini içeren bir mizah pratiği yapın. iki nedenden dolayı büyük bir meydan okumaydı: yaratıcının şakalar oluşturmak için kullandığı düşünceler ve güçlü bir şekilde konsolide stereotiplere dayanan grafik mizahın sınırlamaları.

S: Bazen aynı cinsiyetten çiftleri içeren günlük yaşam durumlarına başvuruyorsunuz. Toplumsal cinsiyet perspektifini dahil etme niyeti var mıydı yoksa aynı yaratıcı süreç içinde mi ortaya çıktı?

Tute: İlgi alanıma giren tüm evreni dahil etmeye çalışıyorum. Ve elbette "ruben" ve "mabel" çiftleri var, poliamori var, her şey var. Birkaç yıl önce, çok sevecen bir şekilde, materyali sevdiğini ve bana her zaman okuduğunu ancak üzüldüğünü söyleyen bir okuyucudan gelen bir mesajdan eşcinsel çiftlerin ortaya çıkmasıyla mizah yapmaya başladım. karakterlerle yüzde yüz özdeşleştiğini asla hissedemezdi çünkü onlar her zaman heteroseksüel çiftlerdi. Ben de onun haklı olduğunu ve bunun şüphesiz benim açımdan bir sınırlamadan kaynaklandığını söyledim. Bu beni derin düşüncelere daldırdı ve neden yapmadığını araştırmaya başladım. Basmakalıpları desteklemesiyle ilgili grafik mizahın tipik zorluklarıyla karşılaştım. Genel olarak mizah ve özel olarak grafik mizah, hızlı tanımlama oluşturmak ve çok fazla açıklamaya gerek kalmadan sentetik olmayı başarmak için klişelere dayanır.


Eşcinsel bir çiftin olduğu yerde bir mizah yaratmak için, aynı cinsiyetten olduklarını ama arkadaş olmadıklarını açıklamak zorunda kalmadan, malzemenin mizahi gücünün seyreltilmiş kısmını bir kez daha çevirmek zorunda kaldım. Bu nedenle, stereotiplerden kaçınan ancak yine de sentetik olup, eşcinsel bir çiftin yer aldığı bir fıkrayı çabucak anlatabilen kısımda çalışmak oldukça zordu. Birkaç ayımı aldı.

S: Bunu nasıl değiştirdin?

Tute: Bir gün oturdum ve çok işe yarayan bir fıkra çıktı, hiçbir şey açıklamama gerek yoktu. Eşcinsel evliliğin yasallaştırılması bağlamında iki erkekti (eşcinsel bir çift). Şaka, birinin diğerine boşanmanın da eşit olup olmadığını sormasıydı. Oradan çok doğal bir şekilde bir kapı açıldı ve sorunsuz bir şekilde eşcinsel ilişkileri içeren bir mizah oluşturmaya başlayabildim. Kilidi açmayı başardığınızda, daha fazla şaka ortaya çıkıyor. Aynı zamanda, çifte bir ablukaydı: kişinin kişisel olarak mizah üretmeyi düşündüğü şeyden, ama aynı zamanda grafik mizah türüyle. Buradaki zorluk, grafik mizahın dayandığı bir klişeyi güç kaybetmeden nasıl yok edebileceğiydi.

S: Feminizmden, romantik aşkı sorgulayan ve onun yapısökümünü öneren söylemler ortaya çıkıyor, yeni kitabınız bu postülalarla nasıl diyalog kuruyor?

Tute: Sanırım romantik aşkla ve onun karşıtıyla, ışıkları ve gölgeleriyle, en doğrusuyla oynuyorum. Bu fikirler kitapta var ve sanırım çalışmalarımda kendini gösteriyor: bazen romantik aşkı eleştirirken ve diğerleri onu arzuluyor. Bazen, bu fikirlerle ilgili olarak kitabın nasıl bir role sahip olduğunu bilmediğimi düşünüyorum. Her iki tarafta bir bacak ile oturuyorum. Ben romantik aşk fikriyle büyümüş 48 yaşında bir erkeğim ve bu fikre karşı çıkan akrabalar ve aydınlar her zaman olmuştur.


Kendini ataerkil yerine koyan erkeğin fikriyle ve kadının her şeyden koptuğu diğer esprilerle oynayan şakalar var. Ya da kıza doğum gününde ağlayan bir oyuncak bebek isteyip istemediğini söyleyen baba ve “Hayır, onun hakları için savaşan bir bebek istiyorum. İki evren her zaman çatışma halindedir. Şahsen, romantik aşk hakkında konuşulduğunda ve sadece şiddetle eleştirildi, alay edildi, bu bende onu savunmak istememe neden oluyor. Ve tam tersi olursa ve sadece romantik aşkın genişlemesini görürsem, bu bende saldırmak istememe neden oluyor. Çatışan iki evren olduğunu ve her iki tarafta da iyi olan şeyler olduğunu hayal ediyorum. Romantik olmayan aşk çok daha gerçektir, çünkü aşkın romanlaştırılmasının ürettiği şey bir idealleştirmedir ve pastoral olan her zaman gerçeklikten çok uzaktır. Gerçeğe asla erişim yoktur. Perón'un dediği gibi: "En iyi, iyinin düşmanıdır". Gerçek olan, işe yarayan, mümkün olduğu kadar adil olan bir şey düşünmek daha iyidir. Aşırı pozisyonları sevmiyorum.

Leila Torres/Agencia Télam
(news2c) - kaç metre
https://www.rionegro.com.ar/espectaculos/tute-presenta-mabel-y-ruben-el-desafio-de-desmontar-estereotipos-para-hacer-humor-grafico-hoy-2455183/



Bu içerik Pencere Mizah tarafından derlenmiştir.
Daha yeni Daha eski