Arjantinli İllüstratör ve Karikatürcü Ignacio NOÊ'nin Retrospektif Sergisi

Ignacio Noé, kariyerine 1980'lerin sonlarında, tüm enkarnasyonlarının ilk ve en sembolik olanı olan Fierro dergisinin hatırlanan ilk aşaması için kapaklar yaparak başlayan ünlü bir Arjantinli illüstratör ve karikatürcüdür. Fantastik eğilimli güçlü ve gerçekçi bir çizgiye sahip çizimi, tekniğinin inceliği ile hızla dikkat çekti ve sürekli olarak aktif olduğu ulusal ve uluslararası illüstrasyon pazarının kapılarını açtı. Bu retrospektif, profesyonel kariyerini Fierro dergisinin kapakları için yaptığı ilk illüstrasyonlardan



Fantastik eğilimli güçlü ve gerçekçi bir çizgiye sahip çizimi, tekniğinin inceliği ile hızla dikkat çekti ve sürekli olarak aktif olduğu ulusal ve uluslararası illüstrasyon pazarının kapılarını açtı.

Bu retrospektif, profesyonel kariyerini, Fierro dergisinin kapakları için yaptığı ilk illüstrasyonlardan, ardından çeşitli Arjantinli ve uluslararası grafik medya için farklı illüstrasyonlara ve çizgi romanlara atlayarak, örneğin çocuklarının illüstrasyonları,
erotik ve farklı sanatsal projeler ve karikatür çizimi ve dilin yaygınlaştırılması için bazı işbirlikleri. 

Sonunda, çoğu ne yazık ki Arjantin'de yayınlanmamış olan basılı çalışmalarının başlıklarına yaklaşabiliriz.

XAPO (1987)
Iron Oxide takviyesi, mürekkep, grafit karakalem ve kağıt üzerine guaj.

Arjantinli İllüstratör ve Karikatürcü Ignacio NOÊ'nin Retrospektif Sergisi

Roberto Fontanarrosa Kültür Merkezi Rosario, Arjantin

Sunum
Ignacio NOÊ, kariyerine 1980'lerin sonlarında, tüm enkarnasyonlarının ilk ve en sembolik olanı olan Fierro dergisinin hatırlanan ilk aşaması için kapaklar yaparak başlayan ünlü bir Arjantinli illüstratör ve karikatürcüdür.


Fantastik eğilimli güçlü ve gerçekçi bir çizgiye sahip çizimi, tekniğinin inceliği ile hızla dikkat çekti ve sürekli olarak aktif olduğu ulusal ve uluslararası illüstrasyon pazarının kapılarını açtı.

Bu retrospektif, profesyonel kariyerini, Fierro dergisinin kapakları için yaptığı ilk illüstrasyonlardan, ardından çeşitli Arjantinli ve uluslararası grafik medya için farklı illüstrasyonlara ve çizgi romanlara atlayarak, örneğin çocuklarının illüstrasyonları,
erotik ve farklı sanatsal projeler ve karikatür çizimi ve dilin yaygınlaştırılması için bazı işbirlikleri.
Sonunda, çoğu ne yazık ki Arjantin'de yayınlanmamış olan basılı çalışmalarının başlıklarına yaklaşabiliriz.

Ignacio Noé'nin çizimleri ve çizgi romanları Arjantin, Meksika, ABD, İtalya, İspanya, Fransa, Hollanda ve Türkiye'de farklı mecralarda yayınlandı.
Paul Sapia

Robot (1988)
Fierro No52 Korku (İtalya), Karton üzerine yağlıboya, 38x48,5cm

Sanatçının Sunumu

Her zaman çizmeyi severdim. Çocukken, Öğrenci Ansiklopedisi'nden kaplanları ve tarih öncesi hayvanları kopyalardım. Anaokulunda zaten dinozorları ve dişlek balinaları çizme konusunda uzmandım...

... 8 yaşındayken cumartesi günleri Escobar'da ders veren La Bocalı ressam Tomás Carboni'nin atölyesinde çizim dersleri almaya başladım. Arjantinli çok ünlü bir şirket olan La Campagnola'nın logosunu tasarlamıştı. Bu beni heyecanlandıran bir bilgiydi: Birisi, herkesin her gün göreceği bir şey çizmesi için öğretmenimi tuttu...


... En çok hatırladığım, onun resmini görmenin bende yarattığı çok güçlü izlenim. Oturup renkleri benim için devasa miktarlarda karıştırırdı ve çabucak doğru tonu elde eder ve kesin vuruşlarla uygulardı...

...Şu anda Escobar'daki atölyemde ve başka yerlerde ders veriyorum. Bana öğrettiği gibi hala renklerin tonlarını saklıyorum...

...13 yaşında San Martín'deki Ing. Emilio Mitre Teknik Okulu'nda okumaya başladım. Yolculuk uzundu ve gün çok uzundu...

Gemi ve Balonlar (1989)
L'eternauta No97 (İtalya), Gallito Comics No13 (Meksika)
Sunta üzerine akrililk, 39x50,5cm

...İkinci yılın başında, iyi bir meslek seçimi yapmadığımı hissetmeye başlamıştım ki buna gezilerin verdiği rahatsızlık da eklendi. Ancak ikincisinin olumlu bir sonucu oldu. Gönye Demiryolunda bekleme süresini öldürmek için okumaya başladım...

...hepsini hevesle ve çoğu zaman boşuna okudum. Böylece içimde hem kahraman hem de aptal olan kendi kendini yetiştirmiş bir ruh oluştu...


...1983'te 6. sınıftaydım: Ortaokul aşamamı ve onunla birlikte 20. yüzyılın son Arjantin askeri diktatörlüğünün sekiz yılını bitiriyordum. Kültürel bir yeniden doğuşa tekabül eden bir coşku ve umut iklimi vardı. Belki o atmosferden, belki de yaşından dolayı, şehrimizden bir grup genç kardeşim ve benimle iletişime geçerek küçük bir dergi hazırlamamızı önerdi. Böylece iki fanzin doğdu: Pro-Sesos ve Sput...

...Çok güzel bir deneyimdi ve kendini kültüre adamış birçok insanla temasa geçtim...

...Escobar'da bir kır evinde yaşayan heykeltıraş Enrique Tudó ile o sıralarda tanışma fırsatı bulduğum ilk sanatçıyla tanıştım. Onların görüşleri, hikayeleri ve dergilerimize geri dönüşleri bana yeni bir ufuk açtı...


...Ayrıca, Enrique'nin bana cömertçe ödünç verdiği harika bir sanat kitap kütüphanesi vardı. Onları okudum, özetledim ve geri verdim.
Ignatius Nuh. Life and Artbook kitabından alıntıdır. Yayıncı Diyor (2014).

Oyunlar

1965 doğumlu Arjantinli illüstratör ve karikatürcü.

Kısa çizgi romanlar ve kapak illüstrasyonları ile 1986 yılında FIERRO dergisi ile ortak çalışmaya başladı.

..Mart 1984'te, o zaman hala zorunlu olan askerliğimi yapmak zorunda kaldım. Gideceğim yer Pilar'da çok sık nöbet tutmak zorunda kaldığımız bir şirketti. Bir yıl sonra futbolu bırakacak kadar şanslıydım ve üzerime alçıdan bir çizme koymak zorunda kaldılar...

Tetranella (1992)
Fierro No97, Karton üzerine akrilik, 39x50ü5cm

...rol nedeniyle iki ay görevden muaf tutuldum. Tam da yeni çıkan Fierro dergisinin genç karikatüristler için düzenlediği "Fierro iki eli arıyor" yarışmasını düzenlediği sıralarda...

...Geri kalanlar bana, fanzinler yaptığımız arkadaşım Julio Bertolotti'nin senaryosuyla üç çizgi roman çizmem için yeterli zamanı verdi. Yarışmaya girdik ve ayrılmaz karikatür için bir mansiyon kazandık...


...Neredeyse piyasaya sürülmesinden bu yana, Fierro'dan önce gelen ve onu topluma tanıtan bir yayın olan Registered Humor'un sadık bir okuyucusuydum. Fierro Farklı bir şey keşfettim, karmaşık bir estetik ve yetişkin temalarına sahip bir çizgi roman. Ve beğendim. Orada Moebius, Oscar Chichoni, Enrique Breccia, José Muñoz ve hepsinden öte Carlos Nine gibi sanatçılar keşfettim...

...Nine'ın suluboyaları ile karşılaştığımda, içimdekilerin tutarsız bir niyet bulutu içinde yansıdığını gördüm. Çizimleri beni çok etkiledi. O andan itibaren kırışıklı yüzleri denemek için Empresyonist manzaralar çizmeyi bıraktım.

Biyolog (1992)
Fierro No91, Gallito Comics No.16 (Meksika),
Karton üzerine akrilik, 36x45,5cm


Ricardo Barreiro ile tanışır, önce LANCIO STORY için çizgi roman "El Protector" ve daha sonra L'ETERNAUTA için "Un hombre underground" ile iki İtalyan dergisiyle işbirliği yapar.

...20 yaşında askerliğimi bitirdim. kafam karışmıştı. Ne yapmak istediğimden emin değildim...

...Bir arkadaşım işinin vitrinini boyamamı istedi. Sonra diğer tüccarlar beni aradı ve bu şekilde söz yazarı mesleğine rastladım... Sokak portreleri de yapmaya çalıştım. Ülkenin kuzeyine yaptığım bir gezi sırasında biraz oynamaya başlamıştım, daha sonra Recova de Belgrano'da yaptım ama işe yaramadı. Bu yüzden bir illüstratör olarak bir gelecek aramaya karar verdim. İşlerimi iyileştirmeye karar verdim ve onları sunmaya başladım. Zaten sahip olduğum bağlantıyla başladım: La Fierro...


...Kazandığımız mansiyon ödülü, derginin gençlik eki Oxido'da çizgi romanın yayınlanmasıydı. Bu arka planla periyodik olarak çizgi roman sunmaya başladım. İlk başta arkadaşımın senaryolarına dayanarak. Sonra kendimden bir şeyler yazmaya karar verdim. Zamanla Oxido'da birkaç kısa çizgi roman ve üç kapak resmi yayınladım...

Derginin yazı işleri ofisinde birçok insanla tanıştım. Her gittiğimde Fierro'nun tasarımına o özel damgayı vuran sanatın başı Juan Lima ile konuştum. Orada Ariel Olivetti ile tanıştım ve çok iyi arkadaş olduk. Avrupa'da yayın yapan ünlü çizgi roman yazarı Ricardo Barreiro ile de böyle tanıştım. O toplantı kariyerimde çok önemliydi...

...Bir gün bana yaklaştı ve İtalyan dergisi Lanciostory'de şansımı denemek için birlikte bir çizgi roman yapmamızı önerdi. Ve sadece bu da değil: çizimlerimi bizzat yayınevinin müdürü Andrés Cascioli'ye gösterdi...

...Koruyucu benim ilk gerçek karikatürümdü ve siyah beyaz yaptığım tek çizgi filmdi. Aynı zamanda Barreiro ile ilk işbirliğimdi.


...Eylül 1990'da uzun zamandır planladığım bir şeyi tamamlamaya karar verdim: üç aylık bir Avrupa gezisi...

Turistik ve ticari bir geziydi. İspanya ve İtalya'da farklı yayıncılarda gösterdiğim, iletişim kurmanın benim için daha kolay olduğu her yere çalışma portföyümle gittim...

  ...Bu gezi, profesyonel ve sanatsal açıdan çok önemliydi. Bir şeyden mezun olmuşum gibi işe yaradı...

...Avrupa gezimde iki resim çektim: Balıkçıllı gemi ve Gelin. Her ikisi de bir mola, teknik ve kavramsal bir değişim anlamına geliyordu. Onlarla birlikte, tarzım olarak tanıyabileceğim bir şey bulduğumu hissettim. (Kaynak: mig museo)

Referans: Francisco Puñal Suárez 

Bu içerik Pencere Mizah tarafından derlenmiştir.
Daha yeni Daha eski