8. Mizah Bienali "Luiz d'Oliveira Guimarães" 2022 Ödülünü Kazanan Guiaco İle Röportaj

“Bu, Guiaco'ya göre kariyerimde aldığım en değerli ödül, çünkü ilk kez Avrupa'ya seyahat etmemi sağladı. Şu anda nasıl hissettiğimi kimse hayal edemez. Aldığım her ödül beni farklı duygularla dolduruyor ve bu takdirin sonsuza kadar kalbime kazınacağını söyleyebilirim” dedi. 
Guaico'nun çalışmalarını, ülkesinde ve uluslararası alanda grafik mizah panoramasında zaten öne çıktığı 2011'in başından beri tanıyorum ve bugün hayal gücü ve sanatsal yaratıcılığı için kutsanmış bir değer.



"Bienal'in konusu göz önüne alındığında, Jane Goodall'ı seçtim çünkü primatlara ve özellikle şempanzelere karşı büyük bir duyarlılığım var. Bu güzel maymunları içeren grafik mizah resimlerimin çoğunu yaptım. Bu karakteri seçtikten sonra, nesli tükenmekte olan bu türlere her gün saldıran insanların elinde acı çeken bu savunmasız varlıkları benimsemesindeki bağlılığı, bağlılığı ve tutkusuyla tamamen büyülendim.

Daha sonra Jane ve primatların birkaç fotoğrafını topladım ve aşka ilham verecek bir çalışmayı nasıl başaracağımı bulmaya başladım. Asıl amacım huzur, barış, uyum dolu bir çizgi film elde etmekti ve Jane'in gözleri ve maymuna çok odaklandım. Parlaklığının birbirine koşulsuz sevgiyi yansıtacağı yer. Çalışma illüstrasyon kartonu üzerine kurşun kalemle yapılır.

Guiaco (Kolombiya)

8. Mizah Bienali "Luiz d'Oliveira Guimarães" 2022 Ödülünü Kazanan Guiaco İle Röportaj

Francisco Puñal Suárez 

Guiaco, Portekiz'deki Espinhal VIII Bienali'nde Birincilik Ödülü'nü kazandı
Kolombiyalı karikatürist, vahşi şempanzelerin etkileşimlerini inceleyen İngiliz etolog Jane Goodall'ın bir çalışmasıyla 61 numaralı tanınırlığa ulaştı.

Grafik mizah dünyasında Guaico olarak bilinen Raúl Alfonso Grisales'in (Bogota, 1979) dediği gibi, "hayaller gerçek olur." Ve böylece oldu, VIII Bienali Luis d'Oliveira Guimarães, Espinhal / Penela-Portekiz 2022'nin ödül töreninde, uzun zamandır beklenen kişisel karikatür birincilik ödülünü almak için taç giyme arzusunu görerek, Jane Goodall Enstitüsü'nün ve Roots & Shoots programının kurucusu, koruma ve hayvan refahı alanında büyük işler yapmış bir şahsiyete adanmıştır.


Penela Kent Konseyi, Espinhal Parochial Konseyi ve Portekiz'den Oliveira Guimarães Evi Müzesi tarafından, yazar ve grafik mizah öğrencisi Osvaldo Macedo de Sousa'nın küratörlüğünde düzenlenen bu Bienalin teması şuydu: “hayvanların hayatımızdaki önemi”, gönderilen çizimlerin siyah beyaz olması özeliği ile dikkat çekti.

Guiaco:“Bu, kariyerimde aldığım en değerli ödül, çünkü ilk kez Avrupa'ya seyahat etmemi sağladı. Şu anda nasıl hissettiğimi kimse hayal edemez. Aldığım her ödül beni farklı duygularla dolduruyor ve bu takdirin sonsuza kadar kalbime kazınacağını söyleyebilirim” dedi.
Guaico'nun çalışmalarını, ülkesinde ve uluslararası alanda grafik mizah panoramasında zaten öne çıktığı 2011'in başından beri tanıyorum ve bugün hayal gücü ve sanatsal yaratıcılığı için kutsanmış bir değer. Müfredatında Çin, Hindistan, İtalya, Brezilya, Romanya, Kıbrıs, Bulgaristan, Türkiye, İran, Suriye, Kıbrıs, Lübnan ve kendi memleketinde düzenlenen yarışmalarda kazandığı ödüller var.

Guaico, El Tiempo gazetesinde 3 yıl boyunca illüstratörlük yapma fırsatı buldu ve bu çok tatmin edici bir deneyimdi. Bu süre zarfında çeşitli notlar, sütunlar ve vakayinameler resimledi. ADN gazetesi, SoHo dergisi ve El Espectador gazetesi gibi çeşitli mecralarda çalışmalarını kendi ülkesinden yayınlamıştır; ABD'den Dinamita dergisi, Siglo XXI gazetesi, Diario el Colombiano, Meksika'dan La Tempestad dergisi, Kolombiya'dan Zona Rosa dergisi ve diğerleri.

Bu yazar, tarihi Ricardo Rendón, Calarcá, Turcios, Nani Mosquera, Restrepo, Cuellar, Elena Ospina, Fernando Pica, Triana, Júcalo, Jairo gibi ülkesinde gelişen muhteşem karikatüristler, ressamlar ve karikatüristlerin tarihi bir ocağına katılıyor. Matador, Bacteria, Stella Peralta, León, Zuleta, Yayo Herrera, Calero, Palosa, Jaime Molina, Taty Buitrago, diğerleri arasında, çizim sanatını iyi yetiştirmiş.

Guiaco, VIII Penela Bienali'nde Birincilik Ödülü'nü aldıktan sonra, yalnızca MUNDIARIO okuyucuları için konuşma nezaketini gösterdi.

“Hatırlayabildiğim için -diyor ki- çevremde gördüğüm her şeyi renklendirmeyi ve çizmeyi çok sevdiğimi hatırlıyorum. Çizim konusunda da yetenekli olan ikiz kardeşimle büyüdüm ve küçüklüğümüzden beri kimin daha iyi çizebileceği için yarıştığımızı hatırlıyorum. Bu benim DNA'mda olan bir şey ve çizim tutkusu her gün artıyor”.


Bir karikatürcü olarak eğitiminiz hakkında bana neler söyleyebilirsiniz?

“Bogota Ulusal Karikatür Okulu, bana bu büyüleyici fizyonomi ve grafik mizah dünyasının kapılarını açan kişiydi. 8 yaşında tanıştığım o şehrin Uluslararası Kitap Fuarı sanatçılarının karikatürleri nasıl yaşattığını anlamaya çalışırken 12 yaşında varlığını öğrendim. Bu canlı çizgi film sahnesi beni sonsuza dek etkiledi ve o andan itibaren gezegendeki en iyilerden biri olmayı hayal ettim.

Araştırdıktan sonra okulun kapısına ulaşabildim ve o sırada ailem beni grafik mizah ve karikatür üzerine bir tatil kursuna yazdırdı. Guille ve Negus gibi öğretmenler bana bu harika dünyaya giden yolu gösterdi.

Kendimi bir peri masalına kaptırmak gibiydi, daha doğrusu; her şeyin gözlerim için büyülü olduğu bir hikayede.
Okul, çok disiplinli, saatlerce süren pratik, azim ve elde edilen her başarıda çok sebat ederek elde etmeye devam ettiğim eğitimime başlamam için gerekli temelleri sağladı.

Bugün okul, eğitimime yaptığı tüm katkıları çok takdir ettiğim fizyonomi sanatında öğretmenim ve rehberim olan öğretmen Helman Salazar'ın sorumluluğunda, Bogota şehrinde hala tam olarak faaliyet göstermektedir. ”

Guiaco
(Kolombiya)
8. Mizah Bienali
"Luiz d'Oliveira Guimarães" 2022 Espinhal, Penela Portekiz
1.lik Ödülü / 1st Prize
(Bölüm: Karikatür Portre / Section: Caricature)

Fizyognomik karikatürü nasıl değerlendirirsiniz?

“Fizyonomik karikatürün gerçek bir sanat olduğunu vurguluyor, karakterin ruhunu yakalamak ve uyumlu bir kompozisyona ulaşmak için saatlerce pratik yapmak gerekiyor. Benim için kişinin gözlerine ve ağzına bakmak esastır. Elbette bir karakter çizmeye başlamadan önce hayatını ve eserini, varlığıyla ilgili her şeyi araştırmak ve bazen çok karmaşık olan ama sonunda ortaya harika bir eser çıkan o bulmacayı bir araya getirmek gerekiyor.


Her karakter büyük bir meydan okumadır, çünkü eklenecek her öğeye büyük özen gösterilmelidir, böylece fizyonomi ne çok meşgul ne de çok boş olur. Zaten iyi bir eskiz elde ettikten sonra, bitirme tekniği olan başka bir zorluk geliyor; suluboya, kurşun kalem, grafik, akrilik vb...”.

Ödüllü çalışmaya ulaşmak için hangi adımları attınız?

"Bienal'in konusu göz önüne alındığında, Jane Goodall'ı seçtim çünkü primatlara ve özellikle şempanzelere karşı büyük bir duyarlılığım var. Bu güzel maymunları içeren grafik mizah resimlerimin çoğunu yaptım. Bu karakteri seçtikten sonra, nesli tükenmekte olan bu türlere her gün saldıran insanların elinde acı çeken bu savunmasız varlıkları benimsemesindeki bağlılığı, bağlılığı ve tutkusuyla tamamen büyülendim.


Daha sonra Jane ve primatların birkaç fotoğrafını topladım ve aşka ilham verecek bir çalışmayı nasıl başaracağımı bulmaya başladım. Asıl amacım huzur, barış, uyum dolu bir çizgi film elde etmekti ve Jane'in gözleri ve maymuna çok odaklandım. Parlaklığının birbirine koşulsuz sevgiyi yansıtacağı yer. Çalışma illüstrasyon kartonu üzerine kurşun kalemle yapılır.

Jüri üyelerini cezbetme amacıma ulaştığımı ve ruhlarının en mahrem noktalarını hareket ettirebildiğimi düşünüyorum”.

Gustavo Petro'nun yeni başkanlığıyla birlikte ülkenizde meydana gelen siyasi değişiklikler hakkında ne düşünüyorsunuz?

“Kolombiya'da sağın yürüttüğü siyasi pozisyonlara her zaman karşı oldum. Bir sürü sosyal adaletsizlik, birçok yozlaşmış politikacı halkın parasını çalıyor, eşitsizlik, işsizlik, doğal kaynakların yok edilmesi ve fırsat yokluğu nedeniyle bir sürü yoksulluk.

Bu yeni değişikliğe oy veren Kolombiyalılardan biriydim ve bunun yeni bir başlangıç ​​olduğunu düşünüyorum. Açıkçası her şey en başından kolay olmayacak. Eski liderler, kapatılması zor büyük boşluklar bıraktığından beri. Ancak küçük değişikliklerin yavaş yavaş meyve vereceği şimdiden görülüyor.” (Kaynak: Mundiario)

Facebook: GuiacoCaricaturist >
ödül alan diğer çizimleri şu linkten görebilir:




Bu içerik Pencere Mizah tarafından derlenmiştir.
Daha yeni Daha eski